niedziela, 1 listopada 2015

"Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą"

Ten post powstał dlatego, że dziś mamy Dzień Wszystkich Świętych. Mam nadzieję, że każdy był na Mszach Świętych na cmentarzu lub po prostu był chociaż zapalić znicze na grobach znajomych, rodziny. Sami widzimy, że ten dzień jest dość ważny gdyż dorośli mają wolne w pracy, a dzieciaki i młodzież od szkoły. Wracając do tytuły tej notki jest to cytat z wiersza ks. Jana Twardowskiego, cytat, który odkąd przeczytałam zawsze go pamiętam... A wy jeżeli nie kojarzycie  tego postu to ja teraz pragnę go Wam przypomnieć:

 "Śpieszmy się"
  Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą
zostaną po nich buty i telefon głuchy
tylko co nieważne jak krowa się wlecze
najważniejsze tak prędkie że nagle się staje
potem cisza normalna więc całkiem nieznośna
jak czystość urodzona najprościej z rozpaczy
kiedy myślimy o kimś zostając bez niego

Nie bądź pewny że czas masz bo pewność niepewna
zabiera nam wrażliwość tak jak każde szczęście
przychodzi jednocześnie jak patos i humor
jak dwie namiętności wciąż słabsze od jednej
tak szybko stąd odchodzą jak drozd milkną w lipcu
jak dźwięk trochę niezgrabny lub jak suchy ukłon
żeby widzieć naprawdę zamykają oczy
chociaż większym ryzykiem rodzić się niż umrzeć
kochamy wciąż za mało i stale za późno

Nie pisz o tym zbyt często lecz pisz raz na zawsze
a będziesz tak jak delfin łagodny i mocny

Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą
i ci co nie odchodzą nie zawsze powrócą
i nigdy nie wiadomo mówiąc o miłości
czy pierwsza jest ostatnią czy ostatnia pierwszą


ks. Jan Twardowski




Ile ja bym nie raz dała, żeby cofnąć czas, żeby ludzie, których znam, rodzina nie odchodzili, ile bym dała, żeby móc z nimi spędzić więcej czasu albo w ogóle ich poznać , ponieważ są osoby z mojej rodziny przykład dziadek, które chciałabym poznać, a niestety nie miałam takiej okazji, bo najwidoczniej musieli wcześniej odejść...zostają mi historię, które opowiadają na Jego temat moi bliscy...  Nie mówię tu tylko o ludziach, których nie poznałam nigdy, ale o ludziach, do których się przywiązałam i to bardzo, a musieli odejść z tego świata, miejmy nadzieję, że tam na górze jest im lepiej. Ja doskonale wiem, że takiej sytuacji nie mam tylko ja, niektórzy mają jeszcze gorzej, ale pamiętajcie, że w tym dniu SZCZEGÓLNIE okażcie zmarłym szacunek... chociaż powinniście robić to zawsze. Mam nadzieję, że skłoniłam Was do pewnych refleksji dotyczących właśnie tego tematu... Zostawiam Wam zastanowienie się itd... Cześć :* 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tak to ja!

Hej, haj heloł  :D Wbiłam tu tylko na chwilkę, żeby zebrać ludzików w inne miejsce ☺ a więc ja wiem mieszam ciągle mieszam, ale ja tak po pr...